اقساط - An Overview

Wiki Article

با توجه به خواص مکانیکی ضعیف، کامپوزیت‌های جریان پذیر باید با احتیاط در مناطق دارای استرس زیاد استفاده شوند. با این حال، به علت خواص خنک‌کننده مناسب، می‌تواند سطوح مینا و دندان را به‌طور دقیق تطبیق دهد.

. پرکنندها باعث می‌شوند ترکیبات کامپوزیتی مستحم تر باشند انقباض کمتری داشته باشند و رنگ بهتری داشته باشندکاهش انحلال پلیمریزاسیون، شفافیت بهتر و نیز میزان حرارت آزاد شده در هنگام عمل پلیمریزاسیون را کاهش می‌دهند. با این وجود، افزودن میزان بیشتری از پرکننده‌ها به ترکیبات کامپوزیت باعث افزایش میزان مدول الاستیک آن‌ها و شکننده تر بودن آن‌ها می‌شود.[۸] پرکننده‌های شیشه ای در ترکیبات مختلف به کامپوزیت‌های دندانی اضافه می‌شود که خواص نوری و مکانیکی آن‌ها را بهبود می‌دهد. پرکننده‌های سرامیکی شامل زیرکونیا-سیلیکا و اکسید زیرکونیوم هستند.

افرادی که تحت این روش قرار گرفته و اقدام به ایمپلنت دندان خود میکنند ممکن است در حین یا پس از آن دچار عوارضی شوند. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

با این حال بعد از عمل و طی چند روز اول ممکن است کمی درد تجربه کنید.

در اواخر دهه ۱۹۶۰، رزین‌های کامپوزیتی به عنوان جایگزینی برای سیلیکات‌ها و رزین‌های غیرمجاز معرفی شدند که اغلب توسط پزشکان در آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفت. رزین‌های کامپوزیتی ویژگی‌های برتر را نشان می‌دهند که خواص مکانیکی آن‌ها نسبت به سیلیکات‌ها و رزین‌های غیرمستقیم بهتر است.

اگر از دندان موقت استفاده شود باید بعد از آنکه دوره بهبودی به پایان رسید از بریج دائمی استفاده شود.

بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان به شمار می آید.

نرم افزار پیشرفته اسکن سه بعدی با دقت بالا تصویر مجازی از مدل ایمپلنت ارائه می کند.

تفاوت کلی این دو روش در موادی است که از آن ساخته شده‌اند. همین تفاوت باعث می‌شود که مراحل این درمان‌ها و همچنین ویژگی‌های آنها با هم متفاوت باشد.

اما آیا می‌توان از کامپوزیت دندان به‌جای ارتودنسی استفاده کرد؟ کامپوزیت یا اینکه آیا امکان کامپوزیت دندان بعد از ارتودنسی وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤالات باید ابتدا شرایط دندان‌ها را در نظر گرفت.

دندانپزشک برای پاسخ به این سوال باید نیاز واقعی بیمار را ارزیابی کند و تنها در این صورت قادر به براورد هزینه حقیقی خواهد بود. اما بطور کلی بسته به نوع ایمپلنت و نوع برند هزینه ایمپلنت دندان متغیر هست.

ونیر‌های پرسلن دقیقا مطابق شکل و ساختار دندان‌ها قالب‌گیری می‌شوند و در لابراتور ساخته می‌شوند و بعد روی دندان‌ها سوار می‌شوند. نحوه جای‌گذاری رزین کامپوزیت‌ها با ونیر‌های پرسلن متفاوت است.

در صفحه برخی از متخصص‌ها می‌توانید هزینه هر جلسه ویزیت را مشاهده کنید.

رفع ناهنجاری‌های دندانی، به‌هم‌ریختگی دندان‌ها و اصلاح نامرتبی‌های دندانی از کاربردهای ارتودنسی است.

Report this wiki page